AZ ALKOTÓHÁZ MISSZIÓJÁRÓL
A Művészeti Népfőiskola Alkotóháza olyan nemzeti és nemzetközi kulturális fórumot tervez létrehozni a Kárpát-medencében, amely a népművészeti hagyományok megőrzése mellett kortárs képzőművészeti diskurzust folytat, és amelynek fontos célja a magyar alkotók és alkotások elhelyezése a nemzetközi szcénában is. Az Alkotóházban folyamatos oktatási és alkotói folyamat zajlik, a gyermekektől kezdve a professzionális képzőművészekig, mindenki részt vehet az alkotói folyamatban.
Az oktatás a térségben élőkön túl a Kárpát-medence minden gyermekének és fiataljának is szól, akik szívesen megismerkednének a hagyományos kerámia- és tűzzománc-készítés folyamatával, elsajátíthatják azt, illetve különböző szobrászati és festészeti, grafikai eljárásokat tehetnek magukévá. Az Alkotóház párbeszédet teremt a művészek, a művészek és a műértők, a művészek és a művészetkedvelők között. Ez a párbeszéd reményeink szerint méltó folytatása lesz régiónk régi nagy művésztelepeinek, mint például amilyen a nagybányai volt, kissé újra gondolva.
 
 
AZ ALKOTÓHÁZ MUNKÁJÁRÓL
 
 
Grafikai műhely
Vezeti: Giczy Kristóf grafikus, rézkarcoló
Az Alkotóház grafikai műhelye azzal a céllal jött létre, hogy a képgrafikusok számára megteremtse az alkotáshoz megfelelő, lehetőség szerint európai színvonalú technikai feltételeket. A több mint 200 éves, muzeális géppark a modern elvárásoknak is képes a legmagasabb színvonalon megfelelni. A művészeti műhely többfunkciós, ami egyfelől a művészeti egyetemekre való felkészítést, rajzoktatást jelent: fiatalok, pályakezdők számára nyújt lehetőséget, akiket be lehet kapcsolni a Népfőiskola tevékenységébe. Másfelől a már gyakorló művészek számára kísérletezési és egyben alkotási lehetőséget biztosít. Fórumot teremt a tapasztalatcserére. Mindezek alapján elmondhatjuk, hogy az alkotóház koncepciója hiánypótló: a nemzetközi fórumokon való lemaradásunk okainak mielőbbi felszámolását jelenti.
 
 
Tűzzománc Alkotóműhely
Vezeti: Elekes Gyula, Ferenczy Noémi-díjas tűzzománcművész
Cél:
a) A művészeti szakterület megismertetése, tanulási lehetőség megteremtése
- pedagógusok (pontrendszer, kurzusokon való szervezett forma), hetes turnusok, hétvégi foglakozások, nemformális és formális képzési formák
- diákok: gimnazista, művészeti középiskolások
b) A tűzzománcozás lehetőségének biztosítása
- lehetőségek megteremtése új tárgyalkotó művészeti ismeretek elsajátítására
- alkotási lehetőség biztosítása. Megszűnő félben vannak a régi, nagy tűzzománcművészeti központok, Budafok, Salgótarján bezárt, Kecskeméten összevonták a kerámia műhellyel, de nem fogadnak alkotókat az alkotási körülmények hiánya miatt. Ezért fontos az Alkotóház létrejötte.
- folytonos alkotási lehetőség biztosítása a művész saját költségén (műhelyhasználat+ lakhatás+ étkeztetés+ anyagok+ rézlemez)
- Nyári alkotótelep, őszi, tavaszi alkotótáborok, nemzetközi alkotótáborok szervezése
- Közép-Európa egyik leghíresebb központja a tűzzománc területén Magyarország volt, több mint ötven évig működött Kecskeméten, ma a gyűjtemény és az alkotóműhely jövője tisztázatlan
- A magyar kultúrához köthető tűzzománcozási eljárások (a tűzzománc képekkel díszített Korona, az erdélyi sodronyzománc), és a kortárs művészetekben használatos zománcozási eljárások megismertetése
- Nemzetközileg elismert alkotók bevonása, mesterkurzusok. Nemzetközi szövetségekhez való kapcsolódás
- Kiállítási lehetőség. Gyűjtemény létrehozása adományozás, ellenszolgáltatás formájában